Wybierz Szkołę Językową GREGOR i osiągnij sukces w nauce języków obcych!

2019-09-04 19:17:54(ost. akt: 2019-09-04 12:36:16)   Artykuł sponsorowany
Lektorzy ze Szkoły Języków Obcych Gregor zapraszają na zajęcia

Lektorzy ze Szkoły Języków Obcych Gregor zapraszają na zajęcia

Autor zdjęcia: Paulina Kasprzycka / Gazeta Iławska

Wybór szkoły językowej to niełatwa sprawa. Proponujemy postawić na jakość i skorzystać z oferty szkoły językowej pana Grzegorza Olszewskiego. Pan Grzegorz przekonuje, że nie będzie to stracony czas i dołoży wszelkich starań, aby nauka języka obcego pod jego okiem oraz przy pomocy wykwalifikowanej kadry była jak najefektywniejsza.
Nowy rok szkolny to nowe wyzwania – jakie trudności mogą napotkać dzisiejsi uczniowie, np. ósmoklasiści, których edukacja kończy się egzaminem z języka angielskiego?
— Pierwszy egzamin ósmoklasisty za nami. Bardzo się go obawialiśmy - mówię o kursantach szkoły GREGOR i o mnie samym. Aby być doskonale zorientowanym w tej dziedzinie ukończyłem pozytywnie kurs na egzaminatora egzaminu ósmoklasisty z zakresu języka angielskiego, podczas którego mogłem dowiedzieć się wielu rzeczy na temat egzaminu. Wiedzy, która nie jest powszechnie dostępna. To sprawiło, że wiedziałem jak przygotować kursy przygotowujące to tegoż egzaminu, aby kursanci mogli go zdać na najwyższym poziomie. Tak było, gdyż odnieśli swoje sukcesy, zdobywając wyniki powyżej 90%, a był też kursant, który uzyskał 100%. Zatem, szkoła GREGOR ma doświadczenie w przygotowaniu kursantów do egzaminów państwowych. Z nami można osiągnąć sukces, a wyzwania wcale nie muszą być nie do pokonania.

Jakie najczęstsze błędy popełniamy ucząc się języka obcego?
— Moim zdaniem, największym błędem jest strach przed popełnianiem błędów. My - Polacy mamy zakodowane w głowach, że jak się czegoś uczymy i nie jesteśmy pewni naszej wiedzy - zamieniamy się w kamienie i milczymy. Według ostatnich badań przeprowadzonych na całym świecie, już ponad półtora miliarda ludzi jest użytkownikami języka angielskiego. Trzeba podkreślić, że na różnych poziomach. Dlatego, nie bójmy się popełniać błędów, będąc na wakacjach w obcym kraju, bo, zapewne, tam, gdzie jedziemy, tamtejsze społeczeństwo też nauczyło się języka angielskiego, który służyć ma, przede wszystkim, do porozumienia, przekazania informacji. I oni popełniają błędy. Niech one natomiast motywują nas do dalszej nauki i próby unikania ich popełniania. Tylko człowiek, który nic nie robi - nie popełnia błędów.

Efektywne nauczanie języka co to oznacza?
— Odpowiadając na to pytanie, nawiążę do mojej maksymy, gdy ludzie pytają mnie, czy lubię swoją pracę? Mówię: "Kocham swoją pracę - kiedy widzę jej efekty". Opowiem krótko o kursancie, który uczestniczył w kursie przez 4 lata - od 2015 do 2019 roku. Jego celem był rozwój osobisty, ale przede wszystkim zawodowy, gdyż jego firma zaczynała ekspansję swoich towarów na rynek europejski. Zaczynał naukę od początku. Pamiętam, jak w pierwszym okresie nauki prosił mnie o pomoc, gdy wykonywaliśmy telefon do jego klienta w Afryce. Po jakimś czasie zapytałem, jak jego współpraca ze wspomnianym klientem, bo dawno nie dzwoniliśmy. Odpowiedział, że już sam z nim konwersuje. Ostatnio jego firma rozrosła się do takiego stopnia, że zaprosił delegację firmy swojego partnera biznesowego spoza Polski do Iławy i znów mnie poprosił o pomoc w tłumaczeniu, lecz nie dla siebie - tylko dla jego współpracowników z Iławy. Jakaż duma mnie rozpierała, gdy słyszałem, jak kursant, który jeszcze kilka lat temu potrafił jedynie przedstawić się po angielsku i powiedzieć co u niego - teraz prowadził swobodną rozmowę o wszystkim. Myślę, że to jest efektywne nauczanie.

Jakie tryby nauczania oferuje szkoła – czy są tryby przyspieszone, dostosowane do osób, które chcą poszukiwać pracy zagranicą, pod konkretny zawód? Kursy dla dorosłych, dla firm.
— Oferta naszej szkoły jest zawsze spersonalizowana, którą dopasowujemy do potrzeb kursantów. Trzeba pamiętać, że nauka języków obcych to proces trwający, który nie może zdarzyć się ot tak. Dlatego najważniejsze jest zbudowanie relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. Robimy to już podczas pierwszej rozmowy, kiedy to poznajemy potrzeby kursanta i dopasowujemy najlepszą metodę nauczania, którą zastosujemy do osiągnięcia celów kursanta, np. przy poszukiwaniu pracy zagranicą. Oprócz tego, mamy doświadczenie w prowadzeniu kursów w iławskich i nie tylko firmach.

Jak sprawdzana jest wiedza i postępy uczniów?
— Wiedzę najprościej sprawdza się za pomocą tradycyjnych sprawdzianów, testów, czy odpowiedzi ustnych. My jednak często stosujemy metodę samooceny, która jest teraz bardzo popularna w nowoczesnej metodyce nauczania. Uważamy, że na tym etapie życia, podczas którego kursanci sami wiedzą, po co się uczą i chcą się uczyć, ta metoda sprawdza się, gdy po przygotowaniu się przez kursanta do zajęć, on sam jest w stanie ocenić, na ile się przygotował, a przy pomocy nauczyciela mógł postawić sobie cel na następne sprawdzanie wiedzy.

Czy są kursy nastawione np. tylko na konwersacje, dla osób, które chcą się uczyć mówić – pokonać barierę w nauce języka obcego, a w mniejszym stopniu np. przerabiać gramatykę?
— Właśnie. To bardzo dobre pytanie. Często odbieram telefon i słyszę od potencjalnego kursanta, że chce się nauczyć języka obcego, ale żeby nie było gramatyki. To takie "fałszywe" podejście. Pojawia się ono, gdyż przy prowadzeniu dużej ilości kursów językowych stosowana jest metoda gramatyczno tłumaczeniowa (według kategoryzacji Hanny Komorowskiej). To metoda właściwa, gdy przygotowujemy się do różnego rodzaju egzaminów. Jednak niewłaściwa przy prowadzeniu kursów nastawionych stricte na rozmowy. Tam należy stosować metodę bezpośrednią. Jednak pamiętajmy, że nie da się całkowicie wyeliminować gramatyki, ale traktować ją jako narzędzie do posługiwania się językiem, czym tak naprawdę jest, a nie celem. Tu od razu też pojawia mi się przykład kursantki, która bardzo szybko zdała sobie sprawę, że bez wiedzy jakimi narzędziami buduje się zdania w języku obcym, to: jest ona w stanie dogadać się w obcym kraju na lotnisku, gdy pyta do której bramki wejść (co zwykle bywa wyświetlone) lub gdy odbiera klucz w recepcji hotelu, w którym się zatrzymuje (gdzie często na kluczu jest napisany numer pokoju), ale gdy siedzi w basenie i dosiada się do niej obcokrajowiec i zaczyna konwersację nie za pomocą stałych formułek - pojawia się problem. Zatem każdą rozmowę trzeba wiedzieć jak zbudować, a do tego potrzebne są trzy narzędzia: słownictwo, wymowa i gramatyka.

Czy można się jeszcze zapisać na kurs 2019/2020?
— Tak, właśnie trwają zapisy, które przyjmujemy do 15 września, bo od 16 września ruszają kursy. To, oczywiście nie oznacza, że nie można dołączyć później, ale zawsze będziemy te kilka zajęć do tyłu. Zatem, zachęcamy nie zwlekać i podjąć decyzję już teraz. Z GREGOREM języki obce przestają być obce.


www.gregor.edu.pl/zapisy/



GREGOR Nauka Języków
695 708 620
www.gregor.edu.pl
https://www.facebook.com/gregornauka
https://www.instagram.com/gregornaukajezykow/
kontakt@gregor.edu.pl

Siedziba:
Miejska Biblioteka Publiczna w Iławie
ul. Jagiellończyka 3
14-200 Iława


2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5