Matematyka bez tajemnic

2017-10-29 10:00:00(ost. akt: 2017-10-27 15:06:47)   Artykuł sponsorowany

Autor zdjęcia: Archiwum MathRiders

Studio Nauczania MathRiders w Iławie zaprasza wszystkie dzieciaki na zajęcia.

Gościmy w Studio Nauczania matematyki MathRiders w Iławie. Przytulne, kolorowe wnętrza przyjazne są nie tylko dla dzieci ale także dla rodziców - jest tu poczekalnia z wygodną kanapą, można się tu zintegrować z innymi rodzicami, napić herbaty podczas oczekiwania na dziecko lub zwyczajnie odpocząć. Szkoła działa od września ale już ma wielu sympatyków, nie tylko ze względu na sprawdzoną metodę nauczania ale także przyjazną atmosferę panującą w MathRiders. Rozmawiając z rodzicami dowiadujemy się, że dzieci są zachwycone metodą nauki przez zabawę i chętnie biorą udział w lekcjach. Mieliśmy okazję przekonać się na własne oczy o tym, że dzieciom bardzo podobają się zajęcia. Entuzjastyczne podejście nauczycielki, zabawy ruchowe, muzyka, małe grupy to wszystko sprawia, że dzieci doskonale się bawią, a czas lekcji, są skupione i chłoną wiedzę - chociaż to całe 60 min. mija bardzo szybko. Uczniowie otrzymują zestawy ucznia w pięknych plecakach. Dzieci podczas lekcji dzielą się pomysłami ze swoimi rówieśnikami, co wpływa to pozytywnie na proces uczenia się. W odprężającej atmosferze nabywają tez większej pewności siebie.


Matematyka nie jest nudna!
Nawet najbardziej fascynującej dziedziny wiedzy można zniechęcić swoich uczniów, jeśli stosuje się nudne, archaiczne metody nauczania. Jeśli zależy nam na tym, by nasi podopieczni przyswoili i zapamiętali choć część tego, co chcemy im przekazać, warto postawić na metody aktywizujące i pracę warsztatową. Matematyka dla dzieci to wyzwanie. Ta fascynująca nauka od lat uznawana jest w polskim szkolnictwie za nudną i trudną! To dla królowej nauk ocena niesprawiedliwa. Matematyka nie jest nudna. Nudne są metody nauczania, nudni bywają nauczyciele, zaś dzieci – znudzone. Matematyka dla najmłodszych dzieci powinna być jak księga pełna łamigłówek. Dobry nauczyciel potrafi ukazać i jej przydatność w codziennym życiu, i pełną magii oraz tajemnic aurę otaczającą matematyczne symbole, wzory, twierdzenia. Matematyka nauczana umiejętnie, wciąga, intryguje, ale też bawi i zachwyca. Sięgnij więc po programy do nauki matematyki, po klocki i gry edukacyjne, a kiedy tylko możesz – zabierz dzieciaki do sklepu albo do parku. Edukacja matematyczna dzieci nie może polegać wyłącznie na „robieniu zadań”.


Dlaczego warto uczyć się matematyki od najmłodszych lat?
Najmłodsi nie mają kłopotów z matmy. Bez trudu znajdą wśród zabawek największego misia i podzielą się słodyczami „na pół”. Posegregują klocki według kształtów albo kolorów; wyczują, kto z rodzeństwa dostaje od rodziców więcej uwagi, a kto mniej. I jeszcze westchną ze zrozumieniem, kiedy powiemy, że zabawka jest za droga… Edukacja matematyczna dzieci odbywa się od zawsze – w sposób zupełnie naturalny, życiowy, intuicyjny. Kiedy przychodzi pora by tę intuicję wesprzeć wiedzą, nauczyciele często zrażają dzieci do matematyki. Zaczyna się żmudny i nudny proces rozwiązywania schematycznych zadań wedle jednego słusznego wzorca. I tak oto królowa nauk jest dekapitowana, jej dworzanie ulegają rozproszeniu, a kiedy zejdą się w większej grupie, narzekają, że dobrze się stało, iż królową skrócono o głowę – wszak matma jest trudna i nudna. Edukacja matematyczna dla dzieci musi być procesem przemyślanym! Warto uczyć się matematyki od najmłodszych lat; warto patrzyć na świat pełen matematycznych zależności i traktować naukę logicznego myślenia jak wielką, przynoszącą owoce wartość. Kto uczy się matmy, uczy się główkować, brać z problemami za bary, szukać niekonwencjonalnych rozwiązań – staje się kreatywny.


Teoria i praktyka w rozumowaniu matematyki
W nauczaniu matematyki najmłodszych dzieci fantastyczne jest to, że możemy odwrócić proces: idziemy od praktyki do teorii. Ciekawe sposoby nauczania matematyki umiejętnie organizują dziecięcą intuicję i wyczucie matematycznych zależności w usystematyzowaną wiedzę. Dobrze poprowadzone zajęcia matematyczne sprawią, że dzieci do wielu ustaleń teoretycznych dojdą same, a radość z takiego „odkrywania Ameryki” jest ogromna! Nauka dla dzieci musi matematyczne rozumowanie wprzęgnąć w cały system dziecięcego rozumowania – musi znaleźć miejsce dla cyfr, liczb, symboli i definicji w głowach kilkulatków, którzy są skorzy do współpracy i głodni wiedzy. Nie wolno nam tego zmarnować! Nauka matematyki dla dzieci to wyższa szkoła jazdy. To zupełnie tak jak z pisaniem książek dla najmłodszych – wydaje się, że nic prostszego. Tymczasem małe dziecko jest bardziej wymagającym czytelnikiem, niż sądzimy. I bardziej wymagającym uczniem. Zajęcia matematyczne dla dzieci muszą więc bazować na takim programie, żeby ich skuteczność była bardzo wysoka. Przedszkolak intuicyjnie chłonie zasady królowej nauk pod warunkiem jednak, że metody nauczania matematyki perfekcyjnie połączymy z zabawą. Maluch pochłonięty rozwiązywaniem zagadek oraz z pasją odkrywający kolejne matematyczne zależności nawet nie poczuje, że jest nauczany i przedziera się przez dżunglę zasad jednego z najtrudniejszych szkolnych przedmiotów. Zresztą, jeśli zabawna matematyka wciągnie go na tyle, by doszukiwać się jej w życiu codziennym, może nawet nigdy nie przyjdzie mu do głowy, że matma spędza sen powiek tak wielu uczniów?


Praktyczne zajęcia matematyczne dla dzieci
Bo matematyka to praktyka – praktyka codziennego życia pełnego dat, numerów telefonów, paragonów, rozmiarów buta i cukierków na wagę. Nauka matematyki przedszkolu od tego właśnie się zaczyna: od pokazania maluchom, że bez królowej nauk ani rusz! Praktyczne zajęcia matematyczne uwrażliwiają najmłodszych na fakt, że matematyka nie jest wyłącznie wydumanym systemem abstrakcyjnych twierdzeń, ale jest narzędziem, którego używanie bardzo ułatwia nam życie. Możemy przecież podzielić się z kolegami słodkościami, zsumować wszystkie miłe zdarzenia, które spotkały nas w zeszłym tygodniu albo… policytować się na dobre uczynki – kto zrobi ich więcej, wygrywa. Skuteczna nauka matematyki to także trening abstrakcyjnego myślenia: radosne twórcze gdybanie oraz pokazywanie dzieciom, że jedno zadanie, jeden problem może mieć wiele rozwiązań.


Uczenie matematyki przez zabawy edukacyjne
Umiejętne łączenie zabawy z nauką to warunek przyswajania wiedzy przez najmłodsze dzieci, które uczą się w ruchu, w biegu, w działaniu. Edukacja matematyczna dzieci musi odbywać się metodą warsztatową uwzględniającą naturalną dziecięcą ruchliwość i ciekawość świata. Metodyka nauczania matematyki podpowiada, że dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie zabaw edukacyjnych. Ciekawa matematyka dla dzieci to… matematyka ciekawa dla dzieci! Maluchy nie mają matematycznych uprzedzeń – jeśli królowa nauk okaże się fascynująca, intrygująca, zabawna, na pewno pójdą za nią na koniec świata.
Jeśli chcesz by twoje dziecko dołączyło do grona uczniów naszej szkoły zapraszamy do kontaktu:



Dołącz do nas
W związku z dynamicznym rozwojem naszego Studio MathRiders w Iławie poszukujemy nauczycieli z pasją. Mamy jeszcze dwa wolne etaty: dla nauczyciela nauczania wczesnoszkolnego oraz dla matematyka.
Chętnych prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.


Studio Nauczania MathRiders
Iława
ul. Sobieskiego 20B
tel. 506 813 361
ilawa@mathriders.com
www.mathriders.pl
facebook Matematyka-MathRiders-Iława




2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5