Piątek, 18 października 2019. Imieniny Hanny, Klementyny, Łukasza

Trener personalny radzi: warto mieć postanowienia noworoczne

2017-01-07 08:00:00 (ost. akt: 2017-01-05 13:30:47)
Zdjęcie jest ilustracją do artykułu

Zdjęcie jest ilustracją do artykułu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Przełom grudnia i stycznia to świetna okazja na zmianę trybu życia. Wykorzystajcie rok 2017 do zbudowania fajnej bazy pod lepszą formę na kolejne lata życia. Myśląc o zdrowiu i sprawności nie sposób zapomnieć o systematyczności, która jest podstawą do trwałych efektów.

Jeśli Twoim postanowieniem noworocznym jest zadbanie o swoją fizyczność zacznij od krótkich wysiłków dwa razy w tygodniu i wytrzymaj przez miesiąc. Ten pierwszy delikatny stopień pozwoli Ci na zaprzyjaźnienie się z wysiłkiem fizycznym. Zależnie od celu może to być spacer, bieg, siłownia czy basen. Trening to dokładnie zaplanowana praca, która prowadzi nas do określonego celu np. udziału w biegu na 10 km czy poprawie wyglądu swojego ciała na lato.

Podstawa to stopniowanie wysiłku

Bardzo ważnym aspektem jest stopniowanie polegające na dokładaniu obciążeń. Najczęstszym błędem początkujących jest wrzucenie sobie w kalendarz zbyt długich lub ciężkich treningów prowadzących tylko do nieznośnych bólów, kontuzji i w konsekwencji powrotu do kanapowego punktu wyjścia. Obserwując zawodników swoich ulubionych dyscyplin sportowych czy wymarzone sylwetki aktorów musicie zawsze pamiętać, że dobrej formy nie buduje się tydzień czy miesiąc, a to co podziwiacie wymagało wielu lat pracy.

Zakochajcie się w ciężkiej pracy

Na początku swojej pracy efekty będą zawsze widoczne i dlatego nie warto zaczynać od skomplikowanych systemów przeznaczonych dla zaawansowanych zawodników. Trening sylwetkowy polega na dokładaniu i zmianie bodźców swojemu ciału. Po pewnym czasie widzicie zastój w postępach. Tylko zaskoczenie mięśni czymś nowym może ruszyć progres. Zrobiliście cztery serie brzuszków po 15 powtórzeń na przerwie 1 min. Po tygodniu zróbcie to samo ale zmniejszając przerwę do 45 sekund. Znowu stop. Zwiększcie ilość serii do pięciu i wróćcie do 1 min. przerwy. Możliwości jest nieskończoność i trzeba z nich korzystać.
Pamiętajcie, że aby dotrzeć na szczyt najpierw musicie zakochać się w ciężkiej pracy i tej miłości życzę Wam w Nowym Roku 2017.

Pozdrawiam, Patryk Dągowski


Autor jest trenerem personalnym, instruktorem pływania, wielokrotnym uczestnikiem zawodów pływackich i triathlonowych

Czytaj e-wydanie
Podziel się informacją: 



Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. 

Swoją stronę założysz TUTAJ ".

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna
Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

Zagraj w GRY.wm.pl

  • Goodgame Empire
  • Goodgame Big Farm
  • Goodgame Poker
  • Shadow Kings - The Dark Ages