Iławianie poznali historię swojego miasta w... Olsztynie. Pociągiem pojechało prawie 50 osób! [ZOBACZ ZDJĘCIA]

2016-01-19 16:09:40(ost. akt: 2016-01-19 14:39:30)
...Do stacji Olsztyn Zachodni dotarliśmy planowo i rozpoczęliśmy spacer do Centrum Techniki i Rozwoju Regionu Muzeum Nowoczesności w Olsztynie...

Autor zdjęcia: arch. organizatorów

W sobotę doszło do niezwykłej wycieczki, zorganizowanej przez regionalistów, Dariusza Paczkowskiego i Michała Młotka. Znawcy i miłośnicy naszej historii, założyciele Internetowego Muzeum Iławy www.ilawasprzedlat.pl, zabrali grupę prawie 50 osób do olsztyńskiego Muzeum Nowoczesności. W trakcie wycieczki można było dowiedzieć się, jak wyglądał rozwój Iławy w XIX i XX wieku na tle innych miast Prus Wschodnich.
Wycieczkę do Olsztyna relacjonuje Dariusz Paczkowski.

,,Najazd'' iławian na Olsztyn, który miał miejsce w sobotę 16. stycznia rozpoczęliśmy od zwarcia szeregów na stacji Iława Główna.
Niska temperatura i wczesna godzina wyjazdu sprawiły, że istniały obawy o frekwencję. Oczywiście nasi wierni uczestnicy wycieczek kolejny raz nie zawiedli i licznie stawili się na dworcu PKP /dużo ponad 40 osób/.

Do stacji Olsztyn Zachodni dotarliśmy planowo i rozpoczęliśmy spacer do Centrum Techniki i Rozwoju Regionu Muzeum Nowoczesności w Olsztynie. Po drodze zatrzymaliśmy się na chwilkę przy popiersiu M. Kopernika nad Łyną w pobliżu zamku, weszliśmy na dziedziniec Zamku Kapituły Warmińskiej i ,,potarliśmy nos'' mistrza Kopernika przy fosie zamkowej.

Nie mogliśmy pominąć olsztyńskiej starówki i Bramy Górnej przy której opowiedziałem lekko już zmarzniętym uczestnikom wycieczki historię początków Olsztyna i samej bramy. W muzeum byliśmy parę minut przed godziną 11.00, a tam już czekała na nas Pani Joanna Mariuk, pracownik muzeum, a prywatnie wielka przyjaciółka naszego miasta i powiatu. Zwiedzanie tego niezwykłego muzeum trwało prawie dwie godziny.

Nasza Pani przewodnik profesjonalnie, ciekawie i z wielką klasą opowiadała nam o najciekawszych wynalazkach przełomu XIX i XX w., które znalazły zastosowanie w życiu codziennym na terenach Warmii i Mazur. W opowieści pani Joanny nie brakowało iławskich akcentów /w zbiorach muzeum są butelki iławskich browarów przekazane przez M. Młotka/. Po zakończonym zwiedzaniu każdy z nas otrzymał zbiór widokówek przedstawiających rewitalizację tartaku Raphaelsohnów w którego to budynku znajduje się muzeum.

W Iławie byliśmy parę minut po godzinie 14, nie wszyscy wrócili z nami do Iławy, część uczestników pozostała robiąc wypad zakupowy. Była to niezwykle ciekawa wycieczka, pomysł wypadu poza Iławę okazał się być interesujący i już mamy pomysł na następną eskapadę. Będzie to wyjazd do Działdowa do Interaktywnego Muzeum Państwa Krzyżackiego, który będzie połączony ze zwiedzaniem Zamku Krzyżackiego. O terminie powiadomimy, proszę wstępnie rezerwować sobie jedną z dwóch ostatnich sobót lutego. Będzie to również wycieczka kolejowa.

red. zico
m.partyga@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

1. pingwin #1910848 | 46.186.*.* 19 sty 2016 21:53

szanuję was chłopaki, pół dnia robić za friko

Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)