W porcie śródlądowym w Iławie będzie więcej miejsc cumowniczych

2016-01-19 08:47:30(ost. akt: 2016-01-19 08:55:20)
W ostatnich dniach zainteresowały nas prace u nabrzeża portu śródlądowego. Jak się okazało, polegały one na zatopieniu w wodzie ciężkich odważników. Ma to związek ze zwiększeniem liczby miejsc cumowniczych w Porcie Iława

W ostatnich dniach zainteresowały nas prace u nabrzeża portu śródlądowego. Jak się okazało, polegały one na zatopieniu w wodzie ciężkich odważników. Ma to związek ze zwiększeniem liczby miejsc cumowniczych w Porcie Iława

Autor zdjęcia: internauta

— Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom żeglarzy z naszego powiatu i turystów przyjeżdżających nad Jeziorak, dlatego też zwiększamy ilość miejsc cumowniczych w naszym porcie — mówi Sławomir Ciszewski, dyrektor portu śródlądowego w Iławie.
W ostatnich dniach zainteresowały nas prace u nabrzeża portu śródlądowego. Jak się okazało, polegały one na zatopieniu w wodzie ciężkich odważników. Ma to związek ze zwiększeniem liczby miejsc cumowniczych w Porcie Iława.

— Chcemy jak najbardziej efektywnie wykorzystać nasz port, po to, abyśmy mogli przyjmować więcej jednostek niż do tej pory — mówi Sławomir Ciszewski, dyrektor Portu Iława. — Najbardziej efektywne jest cumowanie łodzi prostopadle do pomostu, a nie wzdłuż jego linii. Od dziobu będzie można jednostkę przycumować do pomostu, natomiast od strony rufy będą wystawały z wody bojki, połączone liną z odważnikami, które właśnie zostały zatopione w jeziorze. Dzięki przycumowaniu jednocześnie do pomostu i do bojki, łodzie nie będą obijały się o siebie nawzajem — tłumaczy Sławomir Ciszewski.

Ilość miejsc cumowniczych zwiększy się z 32 do 48. Szefowi portu "chodzą po głowie" jeszcze inne pomysły, dzięki którym udałoby się zwiększyć tę liczbę, jednak na razie nie chce zdradzać szczegółów.

- Zdajemy sobie sprawę z zapotrzebowania na miejsca cumownicze na Jezioraku, dlatego też chcemy stworzyć ich możliwie dużo. Musimy jednak pamiętać, że budowa portu była współfinansowana z budżetu Unii Europejskiej, w związku z tym musimy przestrzegać obostrzeń związanych z projektem. W porcie przewidziane są m.in. miejsca cumownicze dla dużo większych jednostek niż kilkumetrowe jachty, jednak tych statków nie ma na Jezioraku. Port został wybudowany nie na 5-10 lat, tylko na przynajmniej 50 i musi również zabezpieczyć przyszłe potrzeby regionu np. transport materiałów budowlanych na Wielką Żuławę — planuje już Sławomir Ciszewski.

zico
m.partyga@gazetaolsztynska.pl


Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. jrski #1911766 | 89.67.*.* 20 sty 2016 22:31

    Przypomnę, że zlikwidowana pod budowę tego betonowego potworka przystań jachtowa MOS mieściła ok 120 jachtów. No ale tam do kotwiczenia boi cumowniczych używano martwych kotwic a nie "odważników". ;/

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. msu #1911076 | 83.16.*.* 20 sty 2016 09:35

      ten POrt to partyjna inwestycja, po jakiego czorta wybudowano kolejny port, mamy lepiej sobie radzący port 110, jest ekomarina

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. kabaret #1910425 | 89.229.*.* 19 sty 2016 13:30

      Wszędzie na Mazurach Giżycko, Mikołajki .......... przystanie żeglarskie, a w Iławie port śródlądowy. Brzmi to dumnie i jednocześnie śmiesznie :)

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    3. j-m #1910310 | 78.133.*.* 19 sty 2016 11:18

      Przezabawny ten Dyrektor - transport materiałów budowlanych przez ten port na Wielką Żuławę... Jeszcze ze 2 suche lata, brak śluzy i będą co najwyżej pontony tam cumować...

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    4. MK #1910308 | 78.133.*.* 19 sty 2016 11:14

      W tym porcie wieje nudą, nie za bardzo jest po co tam zapływać i cumować, chociażby na jedną noc. Wszystko pozamykane na 3 spusty, hektary betonu, żadnej gastronomii, sklepu do zaopatrzenia.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (7)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5